Z┼á Martina Kuku─Ź├şna
"Ka┼żd├ę poznanie vych├ídza zo srdca, ka┼żd├ę vzdelanie zo ┼żivota"





┼ákolsk├Ż podporn├Ż t├şm v Z┼á Martina Kuku─Ź├şna


V s├║lade s novelou z├íona ─Ź. 245/2008 Z. z. o v├Żchove a vzdel├ívan├ş (┼íkolsk├Ż z├íkon a o zmene a doplnen├ş niektor├Żch z├íkonov a z├íkona ─Ź. 138/2019 Z. z. o pedagogick├Żch zamestnancoch a odborn├Żch zamestnancoch a o zmene a doplnen├ş niektor├Żch z├íkonov, je od 01.09. 2022 na Z┼á Martina Kuku─Ź├şna ustanoven├Ż  ┼áKOLSK├Ł PODPORN├Ł T├ŹM (┼áPT).


┼ákolsk├Ż podporn├Ż t├şm je zlo┼żen├Ż z odborn├Żch a pedagogick├Żch zamestnancov ┼íkoly, ktor├ş sa akt├şvne podie─żaj├║ na tvorbe inkluz├şvnej kult├║ry ┼íkoly. Pracuje nielen s de┼ąmi/┼żiakmi, ale aj s u─Źite─żmi, rodi─Źmi a ich komunitou a ─Ćal┼í├şmi odborn├şkmi v rezorte ┼íkolstva i mimo neho.

Zabezpe─Źuje rovnak├Ż pr├şstup ku vzdel├ívaniu pre v┼íetk├Żch ┼żiakov, primeran├Ż rozvoj ich schopnost├ş, vedomost├ş a zru─Źnost├ş, a to nielen u ┼żiakov so ┼ípeci├ílnymi v├Żchovno-vzdel├ívac├şmi potrebami, ale u v┼íetk├Żch ┼żiakov ┼íkoly.



T├şm sa pravidelne stret├íva, minim├ílne raz do mesiaca. V be┼żn├Żch ─Źinnostiach ┼íkoly ─Źlenovia t├şmu samostatne vykon├ívaj├║ aktivity, ktor├ę m├í ka┼żd├Ż v svojej n├íplni pr├íce (bli┼ż┼íie inform├ície o jednotliv├Żch poz├şci├ích n├íjdete na odkazoch vy┼í┼íie).


Kto tvor├ş ┼íkolsk├Ż podporn├Ż t├şm?


Mgr. Miriam Kazim├şrov├í - ┼íkolsk├í ┼ípeci├ílna pedagogi─Źka pre 1. ÔÇô 9. ro─Źn├şk; 

kontakt: kazimirova@zsmkdk.sk

Mgr. Janka Keve┼íov├í - ┼íkolsk├í ┼ípeci├ílna pedagogi─Źka pre 1. ÔÇô 4. ro─Źn├şk;

kontakt: kevesova@zsmkdk.sk

Mgr. ┼Żaneta Migov├í - ┼íkolsk├í psychologi─Źka;

kontakt: migova@zsmkdk.sk

PaedDr. Lenka Durajov├í - v├Żchovn├í poradky┼ła a koordin├ítorka prevencie pre 1. ÔÇô 4. ro─Źn├şk;

kontakt: durajova@zsmkdk.sk

Mgr. Tatiana ┼Ż├í─Źikov├í - v├Żchovn├í poradky┼ła a koordin├ítorka prevencie pre 5. ÔÇô 9. ro─Źn├şk;

kontakt: zacikova@zsmkdk.sk

Mgr. Anna Halam─Źek - asistentka u─Źite─ża;

kontakt: halamcek@zsmkd.sk

Bc. Viera Han─Źiakov├í - asistentka u─Źite─ża;

kontakt: hanciakova@zsmkdk.sk

PhDr. Zuzana Hrickov├í - asistentka u─Źite─ża;

kontakt: hrickova@zsmkdk.sk

Mgr. Jana Karcolov├í, PhD. - asistentka u─Źite─ża;

kontakt: karcolova@zsmkdk.sk


Riadite─żka ┼íkoly schva─żuje r├ímcov├║ ─Źinnos┼ą a smerovanie t├şmu v s├║lade so z├íkonom, disponuje stru─Źn├Żm preh─żadom ─Źinnosti t├şmu a ─Źlenov, zodpoved├í za pracovnopr├ívne zaradenie ─Źlenov, ich ochranu a podporu vo─Źi extern├Żm in┼ítit├║ci├ím a rodi─Źom. Vytv├íra podmienky pre ich ─Źinnos┼ą, z├║─Źast┼łuje sa na n├íro─Źnej┼í├şch pr├şpadoch ÔÇ×v├Żchovn├ŻchÔÇť komisi├ş. D├┤razne v┼íak zachov├íva syst├ęm subsidiarity (postupnos┼ą krokov) a v┼íetko, ─Źo s├║vis├ş s hlavn├Żmi ├║lohami t├şmu prenech├íva svojmu t├şmu, pos├║va rie┼íenia situ├ícii na t├şm, zvol├íva pr├şp. konz├şli├í, priber├í t├şm k rozhodnutiam, ktor├ę maj├║ vplyv na ich ─Źinnos┼ą, vedie k zachov├ívaniu postupnosti a vracia pr├şpad na rie┼íenie t├şmu v pr├şpade, ┼że rodi─Źia alebo in├ę zlo┼żky obch├ídzaj├║ podporn├Ż t├şm.


Ak├ę ├║lohy m├í ┼íkolsk├Ż podporn├Ż t├şm?


- vyh─żad├ívanie a identifik├ícia zdrojov a riz├şk u ┼żiakov, tried, u─Źite─żov (napr. n├ístup prv├íkov, prechod ┼żiakov na 2. stupe┼ł, podpora deviatakov, kari├ęrny rozvoj ┼żiakov, integr├ícia, pr├şchod nov├ęho ┼żiaka, z├ípis do 1. ro─Źn├şka a in├ę),

- podpora a poradenstvo u─Źite─żom a rodi─Źom,

- prevent├şvne a depist├í┼żne programy (napr. rann├ę kruhy),

- medi├ícia konfliktov, pravideln├í individu├ílna reflexia so ┼żiakmi,

- cielen├í intervencia: reeduk├ícia u ┼żiakov so ┼ípeci├ílnymi v├Żchovno-vzdel├ívac├şmi potrebami (napr. v├Żvinov├ę poruchy u─Źenia), skupinov├í i individu├ílna podpora ┼żiakom,

- mentoring a superv├şzia asistentov, podpora triednych u─Źite─żov a ─Ćal┼í├şch vyu─Źuj├║cich,

- akt├şvna spolupr├íca s CPPPaP, C┼áPP a ─Ćal┼í├şmi subjektmi (├Ürad pr├íce, soci├ílnych vec├ş a rodiny, kuratela, pol├şcia, lek├íri, diagnostick├ę centrum, reeduka─Źn├ę centrum a in├ę),

- pravideln├ę t├şmov├ę porady (raz za mesiac, pr├şpadne pod─ża potreby), vzdel├ívanie t├şmu,

- podie─żanie sa na tvorbe ┼íkolsk├ęho vzdel├ívacieho programu.


┼ákolsk├Ż podporn├Ż t├şm pracuje prioritne v subt├şmoch, ktor├ę rie┼íia konkr├ętne situ├ície a probl├ęmy v ┼íkole. V t├Żchto subt├şmoch spolupracuj├║ s podporn├Żm t├şmom t├ş zamestnanci ┼íkoly, ktor├Żch sa konkr├ętny probl├ęm t├Żka (triedny u─Źite─ż, u─Źite─ż, asistent u─Źite─ża a pod.), ale aj obaja rodi─Źia, ┼żiak, ─Źi in├Ż akt├ęr.

Pri rie┼íen├ş ┼ąa┼żkost├ş je d├┤le┼żit├ę dodr┼ża┼ą postupnos┼ą krokov. ─îlovekom prv├ęho kontaktu by mal by┼ą triedny u─Źite─ż, ktor├Ż v pr├şpade potreby kontaktuje ┼íkolsk├Ż podporn├Ż t├şm. Ak sa rodi─Ź, ─Źi ┼żiak obr├íti na podporn├Ż t├şm mimo triedneho u─Źite─ża, je potrebn├ę aspo┼ł dodato─Źne ho o tom informova┼ą.


Ak t├şm rie┼íi z├íva┼żn├ę traumy die┼ąa┼ąa (smr┼ą bl├şzkej osoby, zneu┼ż├şvanie, tragick├í nehoda, CAN syndr├│me, ┼íikanovanie v triede, drogy a i.), je d├┤le┼żit├ę postupova┼ą v ├║zkej spolupr├íci s poradensk├Żm zariaden├şm a veden├şm ┼íkoly.


Viac inform├íci├ş o ┼íkolskom podpornom t├şme n├íjdete TU.