ZŠ Martina Kukučína
"Každé poznanie vychádza zo srdca, každé vzdelanie zo života"




PLÁN AKTIVÍT NA EURÓPSKY DEŇ JAZYKOV

september 2013


1. B -  L. Jurčová 


Téma: Spoznajme Európu


Spoznajme Európu -deti sa prostredníctvom prezentácie oboznámia s jednotlivými krajinami Európy, spoznajú ich životné prostredie, zvieratá, ktoré žijú v jednotlivých častiach Európy, dejiny, jazyky, zvyky a tradície európskych štátov.


Zoznámenie sa s jazykmi, ktoré sa používajú v EÚ – zoznámenie sa so základnými frázami –„Ďakujem“, „Dobrý deň“ v jazykoch  jednotlivých štátov EÚ


Tvorba anglického obrázkového slovníka – zvieratá - húsenica, motýľ, lienka, včielka, slimák – obkresľovanie, vystrihovanie, lepenie. Počúvanie príbehu o nalepených zvieratkách z CD prehrávača v anglickom jazyku – počúvanie s porozumením


Nácvik piesne „Hello, hello!“ za doprovodu hudobných nástrojov


1.C – Lakoštíková


Téma: Little bugs


-      pieseň - EVERYBODY (slovosled, hand up,...),

-      pieseň – STARTING THE LESSEN,

-      tanec– učiteľka stopne a povie názov chrobáčika deti napodobňujú,

-      počúvanie príbehu o chrobákoch (na koberci v kruhu, sledujú v knihe),

-      pieseň HELLO + názov chrobáka ( ukážu v knihe a napodobňujú),

-      strihanie zvieratiek  (podľa pokynov),

-      tanec, po vypnutí dieťa reaguje na názov chrobáčika a donesie ho

na koberec,

-      BINGO I. – učiteľa rozpráva zvieratá, dieťa otočí, ktoré ostane?,

-      BINGO II. – na koberci, deti hádžu kockou, obrázky uložené v rade, pomenúvajú príslušné

-      lepenie nálepiek do uč.

2.C  - Lakoštíková


Téma: Ľudské telo


Pieseňhead, shoulders – používanie FLASHCARDS

Obrázky žiaci priraďujú obrázky k častiam tela (pracovný list).

RiekankaThese are my eyes....obmena this is/ this are

   (názorné ukazovanie)

– použijem príbeh a piesne z učebníc Little Bugs 1


3.B - Filová


1.    Pesnička The wheels on the bus (zdroj:Podhradská- Čanaky- Amglické pesničky1)- dramatizácia

     Stojíme v kruhu, aby mal každý dosť miesta na ukazovačku.

     Žiaci už poznajú pesničku a na text sa dá krásne ukazovať:

the wheels on the bus- pohyby rukami napodobňujúce kolesá, the babies on the bus – plač detí, the mummys says psst, horn on the bus goes beep, wipers on the bus goes  swish- ukazujeme pohyb stierača.

2.    Na zemi v triede si  pomocou veľkého kartóna /alebo zlepením menších kúskov/ vytvoríme na zemi klasickú „škôlku“ na skákanie od čísla jeden až po desiatku. Úlohou žiakov je preskákať po škôlke s vyslovovaním čísla na ktorom práve stojí. Pri rozdvojení čísel- teda skočí dvoma nohami na dva rôzne čísla povie číslo prvé v poradí, potom nasledujúce číslo.

3.    Kútik obchod- jeden predavač bude mať v ponuke hračky, školské potreby  v rôznych množstvách. Vyrobíme si kartičky s eurami 1,2,5,10,20 €. Do obchodu chodia žiaci nakupovať hračky a školské potreby: Hello, Im Lucia, whats your name? Predavač: My name is Patrik. Kupujúci: Is it blue pen? Predavač: yes, it is blue pen. Kupujúci: Please,  two . Zaplatí a pri odchode sa pozdraví Goodbay!

4.    Tanec a ukazovačka pesnička Patty Shukla - Jump! ( zdroj: www.youtube.com). Pesničku mám na usb kľúči, pustíme si pesničku.

Tancujeme: jump- skáčeme, lay down- uložiť sa na zem, close your  eyes- zatvoriť oči, dream of a rainbow and butterfly- snívame o dúhe a motýľoch.

     And jump!- vyskočíme a skáčeme podľa piesne.

5.   Hra: Prosím, pán Krokodíl

     Cieľ: ovládať farby, pýtať si dovolenie niečo urobiť

Činnosť: deti si pýtajú dovolenie od krokodíla prejsť cez rieku, krokodíl to dovolí len tým, ktorí majú oblečenú farbu, ktorú povie

Pomôcky: kus modrého papiera, ktorý predstavuje vodu, alebo   špagát, ktorým ohraničíme vodnú plochu

Príprava: na zem položíme modrý papier, alebo ohraničíme vodnú plochu špagátom

Realizácia:

1. Vysvetlíme deťom, že krokodíl má rád iba niektoré farby a tým, ktorí takúto farbu nosia, dovolí vkročiť do rieky.

2. Zahráme krokodíla ako prvý. Postavíme sa k rieke a hovoríme I′m a crocodile and I like to eat children, pričom sa hrozivo tvárime.

3. Pomôžeme deťom a deti po nás zopakujú otázku Mr. Crocodile, can we cross the river?

4. Krokodíl si vyberie jednu farbu a hovorí Only if you are wearing yellow. Detis niečím žltým na sebe sa chytia za danú vec a postavia sa do rieky. Ostatné deti sa snažia uniknúť pred krokodílom. Prvý, koho krokodíl chytí, vypadáva a hra pokračuje.

5. Opakujeme niekoľko krát a meníme farbu oblečenia.

     Obmena: Krokodíl môže od detí žiadať aj iné veci napr.:

                Only if your eyes are blue.

                Only if you can swim.


3.C - Filová


Rozšírenie slovnej zásoby – zvieratká pexeso

Vyhľadávanie nových slov – osemsmerovka


Práca v skupiách

-      deti pracujú najprv v dvojiciach s menším počtom kariet pexesa, po zvládnutí slovíčiek odstanú novú skupinu kariet atď.

-      potom hrajú celé pexexo väčšie skupiny detí

Osemserovky samostatne alebo v skupinách vyhľadávajú slová

Pexesodivé zvieratá

Osemsmerovka – v obchode s hračkami


4.B – Lakoštíková


Zopakovanie abecedy

-      pieseň + ukazovačka (spev) – celá trieda,

-      pieseň + ukazovačka (CD – nahrávka) – spoločne,

-      kruh - hádžem loptu, deti stoja, dieťa povie písmeno,

-      kruh - deti sedia (pravá ruka na ľavej susedovej), len jedno písmeno,

-      kruh – dieťa vyberie písmeno, povie slovo na písmeno, ak nevie vráti späť,

-      deti majú písmená, každé aspoň 1, spievajú pieseň a hádžu späť do krabice písmená v abecednom poradí (spievajú pieseň),

-      deti sedia v lavici     – učiteľ vyberie písmeno

– dieťa vyberie písmeno a pomenuje, ostatné deti zdvihnú papier so správne napísaným písmenom

-      učiteľ speluje slovo, všetky deti zapíšu na papier a zdvihnú

-      deti tancujú v triede (hudba hrá) učiteľ vypne hudbu a povie písmeno, deti vyhľadajú v triede /knihe predmet na dané písmeno, môžu ho napísať, nakresliť

-      „aké je to slovo?“ _ _ _ _ _ _  je tam písmeno a?

-      UČ. (samostatne)  vyber 10 slov (písmeno, slovo)


5.B Tomagová


-      Kresba britskej vlajky

-      Krížovka so slovnou zásobou o Veľkej Británii


5.a 6. ročník – Mgr. Brezoňáková


 Hra s pesničkou (Word Grab with Songs)

Žiaci počúvajú anglickú pieseň. Pred počúvaním pesničky dostane každý žiak kartičku so slovom, ktoré sa nachádza v piesni. Žiaci sedia na miestach a počúvajú pieseň. Keď začujú slovo, ktoré majú na kartičke, postavia sa a stoja, až kým to slovo nepočujú znovu.


Simon hovorí (Simon Says)

Učiteľ predstavuje Simona. Postaví sa pred triedu a dáva pokyny. Zvyšok triedy nasleduje tieto pokyny vtedy, ak učiteľ povie pred pokynom „Simon says“ (Simon hovorí). Ak niekto nasleduje pokyn bez toho, aby učiteľ povedal „Simon hovorí“, vypadáva z hry a sadne si. Posledný žiak, ktorý ostane stáť, je víťaz.

Príklady pokynov: Postav sa. Sadni si. Dotkni sa ľavého ucha.

    Povedz „ahoj“.


Hláskovacia hra (Survior Spelling Game)

Žiaci hláskujú slová zo slovnej zásoby,, ktoré mali na minulej hodine. Učiteľ povie slovo a úlohou žiakov je vyhláskovať to. Prvý žiak povie prvú hlásku slova, druhý žiak pokračuje druhou, tretí žiak povie tretiu hlásku, atď. Posledný žiak vyhláskuje celé slovo a povie definíciu slova.


5. a 6. roč. – Lachová


a) pre 5. ročník - Hra Mambo says

- Mambo dáva pokyny žiakom: Stand up,....- posluchovo – pohybová aktivita


b) obmena pre 6. ročník: If you....

učiteľ povie „If you can ski...“ (ak vieš lyžovať) žiak ostane stáť. Ten kto nie si sadne.


DVD – short stories: The hungry caterpillar

watching, speaking and other activities

Po prezretí krátkeho videa – rozbor a aktivity k danému videu: práca s textom, rozprávanie, práca s obrázkami.


Twister – na konci hodiny – na uvoľnenie zábavná hra Twiste (1. skupina)  – pohybová aktivita

Pexeso – (2. skupina)


7.C – Tomagová


-      Kvíz o anglicky hovoriacich krajinách


7.D – Tomagová


-      Krížovka so slovnou zásobou o Veľkej Británii


8.D – Tomagová


Pri anglickom čaji

chlapci –  Prezentácia futbalových klubov. V skupine si budú kresliť

logo tímu, kt. si vyberú.

dievčatá – Prezentácia anglickej kuchyne nakreslia typické raňajky +

slovná zásoba jedla po anglicky.


9.B – Tomagová


-      prezentácia žiakov o živote anglickej rodiny – na interaktívnej tabuli,

-      prezentácia o Londýne,

-      žiaci budú mať mapu Londýna, v skupine nalepia obrázky pamiatok a budov na mapu a označia názov.


Kormaňáková

 Rozprávanie o Anglicku

-      vlajka, zvyky, typické jedlá

-      najväčšie mestá

-      Londýn – pamiatky

-      školský systém v Anglicku - uniformy, prázdniny, prestávky

-      riešenie tajničiek o Anglicku


Kováčová


Riešenie tajničiek a krížoviek s témou: transport, building,

  -  hľadanie slov v osemsmerovkách

  -  hľadanie rozdielov na duálnych obrázkoch

  -  obrázkové tajničky

  -  dopĺňanie slov do pesničiek

    

Durajová - triedy 3. ročník


Upevňovanie abecedy na hodine anglického jazyka „Celým telom“


  -  individuálne: jeden žiak sa postaví a na požiadanie učiteľa predvedie písmeno, ktoré videl na kartičke a ostatní žiaci hádajú a vyhláskujú v AJ

  -   dvojice a skupiny:  dvaja žiaci vytvárajú spolu rôzne písmená, ktoré videli na kartičke a ostaní žiaci hádajú toto písmeno a vyhláskujú v AJ

  -  celá trieda: celá trieda formuje písmeno tak, aby sa dalo vidieť zhora z lietadla – hlavy sú guličky

  -  skupinová práca: urobte slovo z písmen a skupinky si slová navzájom čítaju

  -  písanie na chrbát: (back writing) – vo dvojiciach


Havčová


  -  Vytvoríme si triedu Nemeckého jazyka v 5.B triede s výzdobou:

      - nemeckou vlajkou, štátnym znakom, mapou, vlajkami nemecky hovoriacich krajín

      - v triede budú popisky najčastejšie používaných fráz na hodine nem.jazyka, vystavené projektové    

       práce žiakov, plagáty...

Počas dňa budeme robiť rôzne aktivity:

- 6.B a 7.C sa zahrá nemecké pohybové hry,

- 7.B a 8.A trieda bude sledovať nemecké videofilmy

- 9.B trieda sa potrápi s krížovkami, riešiť rôzne hlavolamy a úlohy.

Okrem toho si zaspievame nemecké piesne, prečítame komixy, časopisy a rôzne knihy. Za splnené úlohy žiaci dostanú sladkú odmenu.


vypracovala Mgr. Kováčová