Žiacky parlament



Nešikanuj a nenechaj sa šikanovať!


   Začal pracovať na našej škole koncom školského roka 2003/2004 na základe volieb v jednotlivých triedach 4. - 9. ročníka. Pracuje na základe štatútu, ktorý boli prijatý na ustanovujúcej schôdzi v septembri 2004.


 ŠTATÚT ŽIACKEHO PARLAMENTU


Článok 1

Z á k l a d n é   u s t a n o v e n i a  




  Článok 2

P o s l a n i e   p a r l a m e n t u 




Článok 3

O r g a n i z á c i a   č i n n o s t i   p a r l a m e n t u 



 Článok 4

R o k o v a n i e   p a r l a m e n t u 



   

Článok 5

Z á v e r e č n é   u s t a n o v e n i e


  Tento štatút nadobúda platnosť dňom  21. 9. 2004


ŽIACKY PARLAMENT

2012 / 2013

POZOROVATELIA  –  4. ročník

4. A

Matej Spišák, Samuel Poláček

4. B

Dominik Huba, Salcerová

4. C

Kubišová, Šimeková

POSLANCI a NÁHRADNÍCI  –  5. – 9. ročník

5. A

Roland Kázik

Denis Plichta

5. B

Tomáš Matys

Adriana Košarišťanová

5. C

Zuzana Retišáková

Silvia Rovná

6. A

Lucia Prachárová

Daniela Zaťková

6. B

Adrián Šmihula

Michala Polčičová

6. C

Daniela Hucíková

Dávid Kubiš

6. D

Denis Dávidík

Mária Janigová

7. A

Marek Lešňovský

Daniela Vojtasová

7. B

Paulína Tomagová

Dávid Bobček

7. C

Miroslava Palugová

Richard Šustr

7. D

Lucia Trnkócyová

Alexandra Belušová

7. E

Natália Kozáková

Ľuboš Heretík

8. A

Július Pšenák

Kristián Šeliga

8. B

Adam Skirčák

Bronislava Bočkajová

8. C

Michaela Mesárošová

Filip Hodoň

9. A

Patrik Janotík

Peter Hutlas

9. B

Ivana Bírová

Diana Hrkelová

9. C

Andrea Mäsiarová

Ivana Klocháňová

ZÁSTUPCA UČITEĽOV:  Martin Rázga

 

Práva dieťaťa

1. ZÁSADA – Dieťaťu náležia všetky práva uvedené v tejto deklarácii. Na tieto práva majú nárok všetky deti bez jedinej výnimky, bez rozdielu rasy, farby, pohlavia, reči, náboženstva, politického alebo iného presvedčenia, národného alebo sociálneho pôvodu, majetkového, spoločenského alebo iného postavenia, či už dieťaťa samotného alebo jeho rodiny.

 2. ZÁSADA – Dieťaťu sa má dostať zvláštnej ochrany a treba mu zákonmi a inými prostriedkami zabezpečiť, aby sa v  slobodných a dôstojných podmienkach zdravým a normálnym spôsobom vyvíjalo telesne, duševne, mravne, duchovne a sociálne. Pri prijímaní zákonov hlavným hľadiskom majú byť najvlastnejšie záujmy dieťaťa.

 3. ZÁSADA – Dieťa má mať od narodenia právo na meno a  štátnu príslušnosť.

 4. ZÁSADA – Dieťaťu sa majú dostať výhody sociálneho zabezpečenia. Má mať právo dospievať a vyvíjať sa v zdraví, preto treba jemu a jeho matke poskytovať zvláštnu starostlivosť a ochranu vrátane primeranej starostlivosti pred narodením a po ňom. Dieťa má mať právo na primeranú výživu, bývanie, zotavenie a zdravotnícke služby.

 5. ZÁSADA – Telesne, duševne alebo sociálne postihnutému dieťaťu treba poskytnúť zvláštnu opateru, výchovu a starostlivosť, akú vyžaduje jeho konkrétny stav.

 6. ZÁSADA – Plný harmonický rozvoj dieťaťa vyžaduje lásku a porozumenie. Všade, kde je to možné, má vyrastať obklopené starostlivosťou a zodpovednosťou svojich rodičov a vždy v ovzduší lásky a mravnej a hmotnej istoty, s výnimkou mimoriadnych okolností sa dieťa v útlom veku nemá odlúčiť od matky. Má byť povinnosťou spoločnosti a úradov venovať osobitú starostlivosť deťom, ktoré nemajú rodinu, a tým, ktorým sa nedostáva primeraných prostriedkov na výživu. Je žiadúce, aby štát poskytoval finančnú a inú pomoc na výživu mnohodetným rodinám.

 7. ZÁSADA – Dieťa má nárok na vzdelávanie, ktoré má byť bezplatné a povinné, aspoň na základnom stupni. Má sa mu dostať vzdelania, ktoré zvýši jeho všeobecnú kultúrnu úroveň a poskytne mu rovnaké možnosti rozvíjať svoje schopnosti, svoje vlastné názory a svoj zmysel pre mravnú a spoločenskú zodpovednosť, aby sa mohlo stať užitočným členom spoločnosti. Tí, čo sú zodpovední za  vzdelávanie a výchovu dieťaťa, majú sa riadiť ozajstnými záujmami dieťaťa, túto zodpovednosť majú predovšetkým rodičia. Dieťa má mať všetky možnosti pre hru a zotavenie, ktoré majú sledovať tie isté zámery ako vzdelávanie, spoločnosť a úrady majú podporovať úsilie využívať toto právo.

8. ZÁSADA – Dieťa má byť za každých okolností medzi prvými, ktorým sa poskytuje ochrana a pomoc.

9. ZÁSADA – Dieťa má byť chránené pred všetkými formami zanedbávania, krutosti a využívania. Nemá byť predmetom nijakého spôsobu obchodu. Dieťa sa nesmie zamestnávať pred dovŕšením primeraného minimálneho veku, v nijakom prípade ho nemožno nútiť alebo mu dovoliť, aby vykonávalo prácu alebo zamestnanie, ktoré je na úkor jeho zdravia alebo vzdelávania, alebo bráni jeho telesnému, duševnému alebo mravnému vývinu.

10. ZÁSADA – Dieťa treba chrániť pred pôsobením, ktoré môže podnecovať rasovú, náboženskú alebo akúkoľvek inú formu diskriminácie. Dieťa sa má vychovávať v duchu porozumenia, znášanlivosti, priateľstva medzi národmi, mieru a bratstva všetkých ľudí, aby si plne uvedomovalo, že má svoje sily a schopnosti venovať službe ostatným ľuďom.


Získali sme v tvrdej konkurencii krásne druhé miesto