Škola dokorán


Hlavné ciele projektu: podnecovanie k celoživotnému vzdelávaniu, vytváranie učebného prostredia založeného na demokratických princípoch a vzájomnom rešpekte učiteľa a žiaka, žiakov navzájom, zabezpečovanie vývinovej kontinuity, poskytovanie všetkým žiakom možnosti na získanie všeobecných vedomostí, umeleckých, etických a praktických zručností, ktoré sú potrebné pre úspešné uplatnenie sa v demokratickej spoločnosti.


Uvedené ciele sa dosahujú štyrmi hlavnými faktormi:


Program otvára dvere dokorán aktívnej účasti rodičov na vyučovacom procese.

V našej škole sa program začal realizovať v školskom roku 1996/97 v 1. ročníku. stupňa 1 triedu zapojenú do programu „Krok za krokom“. Myšlienky projektu sa ujali v celom pedagogickom kolektíve a všetci učitelia uplatňujú vo výchovnom – vzdelávacom procese prvky programu „Krok za krokom“.


 Najosvedčenejšie prvky projektu podľa doterajších skúseností sú:



Každoročné porovnávanie:

Vedomostné testy v experimentálnej triede a kontrolných triedach potvrdili rozdiely v prospechu žiakov experimentálnej triedy



Doterajšie skúsenosti a výsledky overovania projektu „Škola dokorán“ jasne signalizujú že používané metódy aktivity, samostatnosti a tvorivosti, ako aj organizačné formy vyučovania vedú k lepšej pripravenosti, samostatnosti a orientácie žiakov pri riešení rôznych problémov, ako i k rastu vedomostnej úrovne.